• 11 Haziran 2017 Pazar

Bel Sağlığı İçin Kurallar ve Egzersiz Programı

BEL SAĞLIĞINIZI KORUMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

1.Bakılan kişi, cisme, objeye vücut cephesi tam olarak dönülmelidir. Baş-boyun ve gövde aynı düzlem üstünde olacak şekilde bakılmalıdır.

2.Uzun süre aynı pozisyonda kalınmamalıdır. Oturma ve ayakta kalma süresinin 45 dakikayı geçmemesine özen gösterilmelidir. 45 dakika ayakta kaldıysanız 5 dakika kadar oturulmalı, 45 dakika oturulmuşsa 5 dakika kadar ayakta kalınmalıdır.

3.Oturduğunuzda bel kavisinizi destekleyen bir yastık kullanmayı alışkanlık haline getirilmelisiniz.

4.Yerle olan işlerde yere eğilerek değil yere çömelerek işlerin yapılmasına özen gösterilmelidir.

5.Yatmak için yaylı ortopedik yatak kullanılmalıdır.

6.Yatarken önce yatağın kenarına gelip oturulmalıdır. Kollardan destek alarak önce yan yatılmalı, sonra sırt üstü dönülmelidir. Yataktan kalkmak istenildiğinde, önce yan yatıp kollardan destek alınmalı, sonra ayağa kalkılmalıdır.

7.Yan pozisyonda öne doğru bükülerek bacaklar karna doğru çekip yatmak sağlık bakımından en uygun pozisyondur.

8.Bel bölgesi terli kalmaktan, yel ve rüzgardan korunmalıdır. Klima hava akımının direk olarak gelmemesi için önlem alınmalıdır.

Daha sağlıklı bir bel için aşağıdaki egzersizleri uygulayabilirsiniz.

1-Normal pozisyonda sırt üzeri yatınız.

2-Başınızı öne kaldırıp her iki ayağınızı kendinize doğru çekerek ayak parmaklarını görür şekilde 5’e kadar sayınız.

3-Gevşeyerek normal pozisyonda sırt üzeri yatınız

*Bu hareketi 10 kez tekrarlayınız

Egzersiz Programı -2

1-Normal pozisyonda sırt üstü yatınız.

2-Omuzlarınız ve topuklarınızdan destek alarak belinizi 4-5 cm. olacak şekilde yukarı kaldırıp 5’e kadar sayınız.

3-Gevşeyerek normal pozisyonda sırt üzeri yatınız.

*Bu hareketi 10 kez tekrarlayınız.

*Her iki hareketi sabah- akşam tekrarlayınız.